우리는 한 분 하나님을 믿는다 We believe that is one God


우리는 한 분 하나님을 믿는다 We believe that is One God


David K. Bernard


  첫째, 우리는 한 분 하나님을 믿는다. 그리고 예수 그리스도가 그의 모든 충만으로 한 분 하나님의 성육신이라고 믿는다. 우리는 두 분의 하나님, 세 분의 하나님, 두 분의 신성, 혹은 세 분의 신성이라고는 믿지 않는다.
First, we believe that is one God, and Jesus Christ is the incarnation of the one God in all His fullness. We do not believe that there are two Gods, three Gods, two divine persons, or three divine persons.

  둘째, 우리는 예수 그리스도가 완전한 하나님이시자 완전한 사람이라고 믿는다. (이 가르침은 “예수 그리스도의 진정한 인성”이라는 포지션페이퍼-미국과 캐나다의 연합오순절교회 매뉴얼-에 상세하게 설명되어 있다.) 예수님은 몸과 영과 혼에 있어서 사람이시다. 그러나, 이것이 예수님이 사람의 영과 거룩한 영을 가지고 있다는 말처럼 혼란을 일으킬 수도 있다. 왜냐하면, 어떤 사람들은 우리가 두 위격을 믿는다고 생각할 수도 있기 때문이다. 그러므로, 우리는 신성과 인성이 모두 그의 영 안에 하나 되었다는 말을 선호한다. 만약에 우리가 하나님의 영과 그리스도의 영이 다른 두 영들이라고 말한다면, 그것은 신성 안에 두 위격이라는 삼위일체의 교리처럼 들린다. 그러나, 우리는 그리스도 안에 하나님의 영이 계셨고 또한 영으로 그리스도가 사람이셨다고 말할 수 있다. 요컨대, 누군가 두 신성을 가르친다면, 하나님의 유일성에 모순이 된다. 그러나, 누군가가 영으로 예수 그리스도가 사람이자 신성이라고 가르친다면, 이것은 모순이 아니라 설명이다.
Second, we believe that Jesus Christ is fully God and fully human. (This teaching is explained in detail in a Position Paper called "The True Humanity of Jesus Christ," which is published in the UPCI Manual for the U.S. and Canada.) Jesus is human in body, soul, and spirit. However, it can be confusing to say Jesus had a human spirit and a divine Spirit, because some might think we believe in two persons. Therefore, we prefer to say that both humanity and deity were joined in His Spirit. If we say the Spirit of God and the Spirit of Christ are two different spirits, that sounds like the trinitarian doctrine of two persons in the Godhead. However, we can say that the Spirit of God was in Christ and also that Christ was human in Spirit. In short, if someone teaches that there are two divine spirits, that is a contradiction of the Oneness of God. However, if someone teaches that Jesus Christ was both human and divine in Spirit, that is not a contradiction but an explanation.

  셋째, 우리는 예수님이 독생자, 혹은 유일한, 하나님의 아들이라고 믿는다. 이것은 삼위일체론자의 교리에서, “아들”이라고 불리는 영원한 둘째 위격을 뜻하는 것은 아니다. 이것은 그분이 육신으로 나타나신 하나님이시라는 의미이다. (눅 1:35, 갈 4:4을 보라) 따라서 아들은 잉태의 시작이 있고 마리아로부터의 출산이 있었다. 우리는 아들이 하늘에서 창조되었다거나 하늘에서 육체적으로 태어났다고 믿지 않다. 아들은 땅에서 태어났다. 우리는 또한 예수님이 멜기세덱의 반차를 따라 영원히 대제사장이시며, 영원히 하나님의 양이시며, 영원히 육신으로 나타나신 하나님이시며, 영원히 하나님의 보이는 형상이시라고 믿는다.

그러나, 언젠가 그의 육체로 오심의 원인은 끝날 것이다. 그는 더 이상 중보자, 구원자, 혹은 심판자로서의 역할을 하지 않게 될 것이다. 왜냐하면, 이러한 사역들이 끝날 것이기 때문이다. 그런 의미에서, 우리는 “아들의 다스림”, “아들의 역할” 혹은 “아들의 사역”이 끝날 것이라고 말한다. (고전 15:24-28을 보라) 아들의 육체적인 현현은 영원히 남지만, 아들의 사역은 끝이 있다. 우리는 “영원한 아들”이라는 용어를 사용하지 않는다. 왜냐하면 이것은 성경적이지 않다. 그리고 삼위일체론자들이 이미 그것을 성경에 위배되는 의미로 정의 내렸기 때문이다. 일반 신학 용법에서, “영원한 아들”은 시작도 없고 끝도 없는 둘째 위격을 뜻한다.
우리는 이렇게 믿는다: (a) 예수님은 한 분 하나님의 성육신이시며, 둘째 위격이 아니다; (b) 아들로서 그의 인성은 시작이 있다; (c) 아들로서 그의 인간의 사역은 끝이 있다; 그리고 (d) 그는 육체로 나타나신 하나님으로서 그의 영광스러운 사람의 몸 안에 영원히 계실 것이다. (계 22:3-4을 보라)
Third, we believe that Jesus is the only begotten, or unique, Son of God. This does not mean He is an eternal second person called "Son," as trinitarians teach. It means He is God manifested in flesh. (See Luke 1:35; Galatians 4:4.) Thus the Son had a beginning with conception and birth from Mary. We do not believe that the Son was created in heaven or born physically in heaven, but the Son was born on earth. We also believe that Jesus is a priest forever after the order of Melchizedek, the Lamb of God forever, God manifested in flesh forever, the visible image of God forever. However, one day the reasons for His coming in flesh will be over. He will no longer act in the role of mediator, savior, or judge, because these works will be finished. In that sense, we say the "reign of the Son," the "role of the Son," or the "work of the Son" will end. (See I Corinthians 15:24-28.) The physical manifestation of the Son remains forever, but the work of the Son has an end. We do not use the term "eternal Son," because it is not scriptural and because trinitarians have already defined it to mean something contrary to Scripture. In standard theological usage, "eternal Son" means a second person who has no beginning and no ending. We believe: (a) Jesus is the one true God incarnate, not a second person; (b) His human identity as the Son had a beginning; (c) His human work as the Son will have an end; and (d) He will live forever in His glorified human body as God manifested in the flesh. (See Revelation 22:3-4.)

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